torsdag 24. september 2015

Du er MER enn god nok!



Vi har det med å sammenligne våre egne dårlige sider med andres gode sider.

Det er skikkelig urettferdig!

For det vil alltid være noen som er bedre enn deg, men det vil også alltid være noen som er dårligere enn deg.

I stedet for å se så mye på alle andre, bør vi derfor heller være opptatt av det vi selv gjør.

Det er noe jeg trenger å minne meg selv på akkurat nå!

Jeg har alltid hatt mest fokus på hva jeg selv gjør, og jeg har brydd meg svært lite om alle andre, men etter jeg ble invitert til å være en del av United Bloggers har jeg fått mer fokus på bloggerne rundt meg.

Det er på mange måter fint, for du verden så mye herlig inspirasjon det gir! Men samtidig er det også enkelt å føle at man kunne ha gjort alt enda litt bedre og enda litt mer!

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med det jeg har fått til, og jeg har alltid satt utrolig stor pris på alle de fantastiske hyggelige tilbakemeldingene jeg har fått fra dere som leser bloggen!

Det har alltid vært nok for meg. Men nå så jeg plutselig at andre hadde dobbelt så mange lesere som meg, la ut mange flere innlegg og skrev enda mer engasjerende innlegg.

Da er det lett å bli usikker.

Jeg tror mange har det akkurat som meg, særlig vi kvinner er svært gode på å trykke oss selv ned og sammenligne oss selv med andre. Men vi ser bare utsiden på folk! Vi ser det de ønsker å vise oss. Hadde vi kunnet se bak fasaden hadde vi oppdaget at de også av og til var usikre og at de også hadde følelsen av at andre var bedre enn dem.

I dag vil jeg derfor bruke litt tid på å minne deg, ja akkurat DEG på at DU har noe ingen andre har!

For det er jo sant som sangen sier! DU har noe ingen andre har, ingen er som deg!

Det finnes ingen som er akkurat som deg! Du har virkelig noe som ingen andre har, for det har vi alle. Og det spiller ingen rolle om noen kan mer eller mindre, det eneste som betyr noe er akkurat deg!

Vi får derfor bli flinkere til å glede oss på andres vegne og heller tenke, så fint at de kan det, da kan jeg noe annet.

Vi trenger at vi er forskjellige, vi trenger at ikke alle er like. Det eneste vi trenger å være skikkelig gode på, er å være oss selv!

Det er godt å tenke på! Vi trenger ikke stresse så fælt! Vi trenger ikke få vondt i magen av alt det andre får til. Men vi trenger å være stolte av alt det vi selv får til! Vi trenger å løfte oss selv opp og glede oss over alt det vi kan, og alt det vi har å være takknemlige for!

I dag håper jeg derfor at akkurat DU, vil stoppe opp et kort øyeblikk og minne deg selv på at:

Du er god nok, du ER virkelig god nok! Akkurat slik du er!

Jeg er så takknemlig for at akkurat DU fant veien til bloggen min og at akkurat DU tok deg tid til å dele tankene mine!

Ønsker deg en fantastisk kveld!

Del gjerne med andre flotte kvinner (eller menn), som trenger å bli minnet på, at de også er gode nok akkurat slik de er!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...